Programma

Workation in Marokko

 

Datum: 03-10-2019 tot 10-10-2019
Reisduur: 8 dagen / 7 nachten
Prijs: €1200  €1095 als je je aanmeld voor  15 juni.

Je bent een beginnende ondernemer. Je weet wat je wil, maar je vraagt je af wat jouw volgende stap gaat worden in je business. Je hebt behoefte aan inspiratie, begeleiding, gelijkgestemden en een omgeving die uitnodigt om afstand te nemen van je dagelijkse patronen. Herkenbaar? Dan is onze workation in Marrakech iets voor jou!

Van 3 – 10 oktober verblijven we in een groep van maximaal 14 ondernemers in een mooie riad midden in de oude stad van Marrakech. Vanuit deze uitvalsbasis gaan we aan de slag om jouw business een boost te geven!

Tijdens deze workation ga je -samen met onze business coaches- de volgende stap in je startende onderneming zetten.  Tegelijkertijd leer je de kleurrijke cultuur van Marokko kennen. De trip is ingedeeld in drie fasen om er voor te zorgen dat jij en jouw business de groei door gaan maken die je wilt. Fase 1 gaat over intentie, fase 2 over focus en  fase 3 over actie.

 

Inclusief

Algemeen

  • 8-daags accommodatie; een charmante riga in het centrum van Marrakech.
  • Maaltijden bestaande uit; 7x ontbijt, 6x lunch en 6x diner. Ten alle tijden inbegrepen water, koffie en thee.
  • Transport tijdens de gehele trip en activiteiten.
  • Shuttle van en naar het vliegveld.

Zakelijk

  • Zes sessies met een de business coach, David van Balen. Hij is een ervaren business coach binnen twelve waves. Hij coached ondernemers bij het zetten van doelstellingen en concrete stappen om deze te bereiken.
  • Verschillende inhoudelijke business workshops van internationale en lokale professionals die bijdragen aan de groei van je bedrijf.
  • Bezoek aan co-working space in Marrakech.
  • Een professionele mindfullness sessie.
  • Een mastermind sessie met de volledige groep.
  • De mogelijkheid om zelf platform te pakken en jouw kennis te delen met 13 andere interessante ondernemers.
  • Verschillende bedrijfsbezoeken waarin ondernemers hun ondernemersverhaal delen en waar ze inzicht geven in hun business.

Activiteiten

  • Stadstour met een local door de straten van Marrakech.
  • Traditioneel diner met de hele groep.
  • Een Digital Nomad goodiebag waarin we partnerships zijn aangegaan met o.a. een tassenmerk en verschillende lokale merken in travel, ondernemerschap en lifestyle.
  • De hele reis wordt op factuur gezet, zodat je deze zakelijk kunt aftrekken van de belasting. Net zo als de retour vliegticket die je nodig hebt om naar Marokko te komen.

Wat niet inbegrepen is in de prijs:

  • Retour vlucht vanaf plaats van bestemming naar Marokko/Marrakech.
  • Extra excursies en uitstapjes die niet benoemd staan in het programma.
  • De gangbare 10% fooi.
  • Snacks, lunch en diners buitenom de gezamenlijke activiteiten.

Groep & begeleiding

  1. Uit hoeveel deelnemers bestaat de groep?  De groep zal uit minimaal negen en uit maximaal veertien personen bestaan.
  2. Wie begeleidt de workation? Deze workation zal begeleid worden door Alex Malone, Founder van Meetings in the Sun, en Elke Moorman, founder van Innerdoorway. In je zakelijke en persoonlijke ontwikkeling zul je vooral begeleid worden door business coach David van Balen die verschillende business sessies begeleid. Daarnaast zullen de excursies begeleid worden door professionele lokale gidsen.
  3. Wat voor deelnemers gaan er mee? Om het meeste uit de workation te halen, vindt Meetings in the Sun het belangrijk dat de ondernemers die deelnemen aan de workation hetzelfde niveau hebben qua ondernemerschap. Deze workation is voor iedereen die zelf een business is begonnen. Herken je jezelf in de volgende vragen? Dan is deze workation voor jou! (minimale eis is dat je je business hebt ingeschreven bij de kvk)  
  • Heb jij je eigen bedrijf reeds ingeschreven bij de KVK en heb je behoefte aan persoonlijke begeleiding op mooie locaties in het buitenland?
  • Wil je weten hoe andere ondernemers succesvol zijn gestart en vind je het leuk om met een groep gelijkgestemde te reizen?
  • Ben je ook van mening dat reizen zorgt voor ontwikkeling, vernieuwing en dat je op reis los kunt komen van patronen waardoor je weer mogelijkheden gaat zien?
  • Wil je weten hoe je zichtbaarder kunt worden voor potentiële klanten?
  • Ben je al enige tijd zelfstandig en wil je groeien?

Het maakt niet uit in welke branche jij onderneemt, iedereen is welkom! Diversiteit zorgt juist voor een interessante mix aan kennis, ervaring en netwerk.

Verblijf & transport

  1. Deel ik, als alleenreizende, altijd een kamer met iemand van hetzelfde geslacht? Ja, als alleenreizende deel je gedurende deze dagen een kamer met iemand van hetzelfde geslacht. Je slaapt altijd in een single bed. Mocht je je als stel aanmelden dan kunnen de bedden gemakkelijk tegen elkaar aan worden geschoven. Er zijn 2 privé kamers beschikbaar. De extra kosten per kamer zijn in het totaal €295,-
  2. Waar overnacht je tijdens de workation? Hier slapen we in een mooie authentieke Riad. Een riad is een traditioneel Marokkaans huis, vaak gebouwd rondom een tuin of mooie binnenplaats. Het is van oorsprong een plek waar rijke families woonden, maar de laatste jaren zijn er een heleboel omgebouwd tot hotel of bed&breakfast. De Riad ligt in het oude gedeelte van de stad, een perfecte locatie om op eigen houtje of samen de stad te verkennen.
  3. Is er vervoer aanwezig tijdens de workation? Meetings in the Sun regelt jouw transfer van en naar het vliegveld in Marrakech. 
  4. Kan ik de workation inclusief vlucht boeken? Iedereen is persoonlijk verantwoordelijk voor het boeken van een eigen vlucht naar Marrakech. Indien gewenst kan Meetings in the Sun hierover adviseren. Bij aankomst staat er een chauffeur voor jou klaar.
  5. Zijn maaltijden inbegrepen tijdens de workation? Tijdens de workation zijn ontbijt, lunch en avondeten inbegrepen in de prijs.

Activiteiten

  1. Hoe vaak hebben we een meeting met de business coach? Tijdens de workation zijn er voor zes sessies met de business coach gepland. Dit zijn gezamenlijke sessies, daarnaast zal er tweemaal in de week de optie zijn om persoonlijke coaching aan te vragen bij de business coach David van Balen, Digitaal Strateeg Alex Malone of reisspecialist Elke Moorman.
  2. Heb ik ook voldoende tijd voor mezelf? Tijdens deze workation is het de bedoeling dat je veel kennis opdoet, maar ook dat je deze kennis gaat toepassen. Er is een goede balans tussen sessies, kennis, presentaties, activiteiten en er is genoeg vrije tijd om je terug te trekken of om op eigen gelegenheid Marrakech en de andere omgevingen waar we verblijven te verkennen.

Kosten

  1. Wat zijn de kosten van deze workation? Voor 8 dagen Marrakech, inclusief de accommodatie, 3 maaltijden per dag, business coaching, verschillende workshops, excursies en activiteiten beschreven in het programma, betaal je een bedrag van €1200. Vroegboekkorting loopt tot 15 juni 2019, je betaalt dan €1095.

Administratieve zaken

  1. Hoe verloopt de aanmelding? Nadat de aanmelding ontvangen is zal Elke Moorman telefonisch contact met je opnemen om je aanmelding te bevestigen en alles met je door te spreken.
  2. Hoe zijn de betalingscondities van Meetings in the Sun? Bij deelname aan de reis dien je een aanbetalingsbedrag per omgaande te voldoen. Deze bijdrage bedraagt 50% van de reissom. De restbetaling moet acht weken voor vertrek bij ons binnen zijn. Bij boekingen binnen twaalf weken voor vertrek, dien je het hele bedrag in een keer te voldoen.
  3. Hoe zit het met BTW terugvragen? Deze reis is zakelijk aftrekbaar en kun je dus opgeven als zakelijke kosten. Meetings in the Sun zal alle facturen zakelijk adresseren, tenzij anders is aangegeven. Let op de ‘reisbureauregeling’ wordt toegepast.
  4. Welke grensdocumenten en visa heb ik nodig voor mijn reis? Met een Nederlandse nationaliteit heb je voor een reis buiten Europa altijd een paspoort nodig. Een visum is voor Marokko niet nodig.
  5. Wat gebeurt er als ik de reis moet annuleren? Indien je door persoonlijke omstandigheden niet op reis kunt, dien je dit altijd schriftelijk bij ons te melden. Stuur een e-mail naar hello@meetingsinthesun.nl. Je verzoek zal in beraad genomen worden. Indien goedgekeurd ontvang je van ons een annuleringsfactuur. Deze kun je gebruiken voor het claimen van de gemaakte kosten bij de verzekeringsmaatschappij. De annuleringsvoorwaarden van Meetings in the Sun, zijn als volgt:
    Per reiziger zijn hiervoor de volgende kosten verschuldigd:
    a) bij annulering tot 56 dagen voor vertrek de aanbetaling (50% van de reissom);
    b) bij annulering van 56 tot 28 dagen voor vertrek 75% van de reissom;
    c) bij annulering vanaf 21 dagen voor vertrek de volledige reissom
  6. Een goede annuleringsverzekering dekt deze kosten in de meeste gevallen.
  7. Worden mijn persoonsgegevens verstrekt aan derden? Jouw gegevens worden niet verstrekt aan derden, tenzij dat strikt noodzakelijk is voor de uitvoering van jouw reis.
  8. Hoe weet ik of de reis die ik heb geboekt doorgaat? De reis gaat door als het minimum aantal deelnemers wordt bereikt van negen personen, Meetings in the Sun kan hiervan afwijken. Wanneer dit minimum behaald is zal Meetings in de Sun je hiervan op de hoogte stellen. Indien de dit niet het geval is wordt je hierover geïnformeerd. Zodra de reis is bevestigd kun jij je ticket gaan boeken!
  9. De reis die ik wil boeken is vol. Kan ik op een wachtlijst komen? Als de workation voor een specifieke datum is volgeboekt, kan je aangeven dat je op de wachtlijst wilt worden. Als er alsnog plaatsen vrijkomen voor de workation, nemen we contact met je op. Dat doen we op volgorde van aanmelding. Plaatsing op de wachtlijst is vrijblijvend; je zit nergens aan vast.

Partnership Innerdoorway Travel

  1. Waarom werkt Meetings in the Sun samen met Innerdoorway? Innerdoorway is een reisorganisatie die gespecialiseerd is in het organiseren van reizen in Marokko. Daarnaast voldoet Innerdoorway aan verschillende keurmerken en garantiefondsen die verplicht zijn binnen de reisbranche.
  2. Beschikt Innerdoorway over een aansprakelijkheidsverzekering? Alle VVKR-leden dienen in het bezit te zijn van een aansprakelijkheidsverzekering. Innerdoorway heeft een verzekering die geheel voldoet aan de eisen die de VVKR hieraan stelt. Deze verzekering dekt de aansprakelijkheid van Innerdoorway die voortvloeit uit de Wet op de Reisovereenkomst en uit de VVKR Reisvoorwaarden, binnen de grenzen van de polisvoorwaarden.
  3. Is Innerdoorway is aangesloten bij de STO? Innerdoorway is aangesloten bij de STO. De daaruit voortvloeiende garantiebepalingen houden in dat je het vooruitbetaalde geld altijd terug krijgt als door Innerdoorway vanwege financieel onvermogen de afgesproken tegenprestatie niet kan nakomen, mits je woonachtig bent in Nederland.
  4. Kan ik verzekeringen via Innerdoorway afsluiten? Innerdoorway verschaft geen reisverzekeringen/ annuleringsverzekeringen.

Meetings in the Sun zet remote ambitie om in een concreet business avontuur. Wij laten (toekomstige) ondernemers zien dat hun ideeën niet bij dromen hoeven te blijven.

Meetings in the Sun deelt inspiratie en handvaten, afkomstig van verschillende ervaringsdeskundigen. Zo zorgen we er samen voor dat ambitie omgezet wordt in een concreet avontuur. Een avontuur niet alleen weggelegd voor nieuwe en doorgewinterde Digital Nomads (die wij blijven inspireren), maar ook voor bedrijven, freelancers en business owners. Kortom, stuk voor stuk professionals met een passie voor reizen en ondernemerschap.

Meer over Meetings in the Sun. 

Werken aan jouw business

Op 3 oktober start deze workation. Dagelijks zul je bezig zijn met persoonlijke en zakelijke groei. Elke ochtend starten we met een meditatie en een business coach sessie. We hebben deze reis ingedeeld op basis van drie stappen: intentie, focus en actie. Aangezien wij geloven dat het bouwen van een succesvolle business nauw samenhangt met jouw passies, skills en doelen (niet alleen zakelijke doelen, maar doelen die jij belangrijk vind als persoon) zal hier voornamelijk aandacht voor zijn in het begin van de workation. Elke en business coach David zullen je begeleiden bij het zetten van de juiste intenties, die passen bij jou, bij wat je wilt en wat je kunt.

Nadat dit kraakhelder is zullen we verder gaan met het thema focus. Niet alles hoef je namelijk NU te bereiken. Hoe maak je de keuze over wat nu belangrijk is en wat kan wachten? Hoe bereik je je doelen als je geen duidelijke focus hebt op wat je moet doen? Ook hierin wordt je begeleid. Je zult niet alleen begeleiding krijgen vanuit de coaches, maar ook feedback vanuit de andere ondernemers. Want een netwerk van gelijkgestemden is zo waardevol! Vervolgens is het tijd voor actie. Je weet wie je bent, wat je kan, je weet waar je heen wilt werken en je weet wat de stappen zijn. Tijd om daadwerkelijk al werk te verzetten. Bij veel (vooral startende) ondernemers zit er een stuk angst in dit stuk. Want wat als… Wat als dit niet de juiste stap was? Wat als iemand er iets van vind? Wat als… Ook in deze stap wordt je zowel op persoonlijk als op zakelijk vlak begeleid en daarna is het aan jou. Je moet het gewoon gaan doen! Maar wij zijn er nog wel allemaal bij om die eerste stappen samen met jou te zetten. Sterker nog, aan het einde van deze workation zijn wij er allemaal om deze eerste stappen en duidelijke richting die je nu in je bedrijf hebt, met je te vieren!

Digital_Nomad_worden

De eerste dag

3 oktober is de dag van aankomst. Als je die dag aankomt in Marrakech dan zorgen wij dat een chauffeur je komt oppikken van het vliegveld. Je zult afgezet worden bij een sfeervolle Riad in het midden van Marrakech waar we deze week zullen verblijven. Op 3 oktober zijn er verschillende vluchten, zoals vanuit Amsterdam met Transavia of vanuit Eindhoven met Ryanair. Die avond is er een welkomstdiner georganiseerd, maar de rest van de dag heb je de tijd om rustig aan te komen of op eigen gelegenheid de stad alvast te verkennen.

Activiteiten in Marrakech

Een workation is geen workATION als we alleen maar werken aan onze volgende stappen. Er is dus genoeg tijd om tijdens deze trip te genieten van al het moois in en rondom Marrakech. We hebben een aantal toffe excursies gepland staan om je meer van de cultuur, natuur en het land te laten kennen. Zo gaan we onder andere de stad ontdekken en hebben we een aantal bijzondere excursies in petto.  Ze verteld niet alleen over alles wat we tegenkomen, maar neemt ons ook mee in haar avontuur als ondernemer in het buitenland. Natuurlijk zullen we de cultuur ook proeven, door verschillende culinaire ervaringen met jullie te delen. Wij geloven sowieso super erg in de kracht van eten en drinken samen willen delen. Hier is waar vriendschappen en echte connecties ontstaan. Alle activiteiten zijn met zorg uitgekozen en dragen bij aan een unieke work -of travel ervaring tijdens deze workation. 

Waarom zou je mee gaan?

  • Als startende ondernemer ervaar je nog veel onzekerheden. Je wilt sterker in je schoenen staan en precies weten wat je vervolgstappen zijn richting groei. We’ve got your back!
  • Doordat je afstand neemt van je day-to-day, investeer je jouw volledige tijd en aandacht aan je eigen persoonlijke en zakelijke ontwikkeling.
  • Dit zorgt voor een snelle groei en concrete stappen richting je doelstellingen.
  • Je bespaart tijd. Door de combinatie van verschillende elementen komt je bedrijf in een stroomversnelling terecht, maand/jaardoelen worden omgezet in 8 dagen!
  • Door letterlijk weg te stappen uit je comfort zone krijg je een helikopter view terug op je bedrijf. Super waardevol als je inzicht wilt in waar je heen moet en hoe je daar komt.
  • Je doet op allerlei manieren veel inspiratie op, via de cultuur, de omgeving en de lokale ondernemers. Deze inspiratie geeft je nieuwe inzichten, een creatieve boost en resulteert in productiviteit. In 8 dagen kun je zoveel gedaan krijgen als je de juiste begeleiding hebt!
  • Je werkt nauw en intens samen met de business coach die jou op de juiste manier weet te prikkelen en in een korte periode je grote stappen laat zetten.
  • Je doet nieuwe kennis en vaardigheden op. Met duidelijke handvatten kan je de gewonnen kennnis en vaardigheden meteen toepassen en omzetten in resultaat.
  • Je geniet, want dit is ook heel belangrijk, van de mooie omgeving en cultuur.
  • Wij nemen de hoofdzorgen voor je weg, wij zorgen voor je onderdak, vervoer en maaltijden. Het enige waar jij je op hoeft te focussen is op jouw bedrijf.